wtorek, 24 czerwca 2014

truskawkowe ciasto

Pyszne, bardzo delikatne sezonowe ciasto z truskawkami na letni (już letni! - jak ten czas leci) podwieczorek. Doskonałe do kawy, kakao i herbaty. Bardzo łatwe w wykonaniu!
Ja swoje ciasto zrobiłam z ekologicznych truskawek, które dostałam od mamy mojej najlepszej koleżanki Gosi, za które jeszcze raz dziękuję :-)
Przepis pochodzi z książki "Moje wypieki i desery" Doroty Świątkowskiej.

Składniki :

mąka pszenna (najlepsza tortowa) - 1 i 1/3 szklanki
budyń śmietankowy/waniliowy w proszku - 1 opakowanie (40 g)
proszek do pieczenia - 1 i 1/2 łyżeczki
masło - 100 g
cukier - 2/3 szklanki
jajo - 1 sztuka
aromat waniliowy - 1 łyżeczka
śmietana 18% - 1/2 szklanki
truskawki - 250 g ( w oryginalnym przepisie 0,5 kg - ale według mnie to za dużo - nie mieszczą się na cieście przy formie o średnicy 22 cm)





Składniki na ciasto ucierane powinny być wcześniej wyjęte z lodówki, aby miały temperaturę pokojową.
Mąkę, proszek do pieczenia i proszek budyniowy wsypać do miski i razem dokładnie wymieszać. Masło utrzeć z cukrem przy pomocy miksera na puszystą masę. Dodać do masy jajko i aromat waniliowy. Ponownie utrzeć. Do masy dodawać partiami składniki suche (mąka, proszek do pieczenia i proszek budyniowy) na przemian ze śmietaną. Mieszać tylko do połączenia się składników!
Dno tortownicy (średnica 22 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, boki natłuścić masłem. Wyłożyć gęste ciasto i poukładać na nim umyte, odszypułkowane i przekrojone na pół truskawki (rozcięciem ku górze) ściśle jedna obok drugiej. Piec w piekarniku nagrzanym do 150 - 170 oC przez 45 minut. Przed wyjęciem ciasta z piekarnika, sprawdzić patyczkiem czy jest już dobrze wypieczone - patyczek musi być suchy.
Wystudzić, pokroić i skosztować!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz