środa, 18 czerwca 2014

pankejki z jabłkami

Idealny weekendowy poranek to ten kiedy zajadam się na śniadanie pankejkiami. Te amerykańskie placuszki przypadły mi tak bardzo do gustu, że wstaję pół godziny wcześniej i stoję głodna nad patelnią smażąc te cudeńka. Nie uwierzycie ale zjadam je...sama! Moja rodzina nie lubi naleśników i wszelkich placków (nieprawdopodobne!) a ja wręcz przeciwnie. Jak usmażę sobie te pankejki mam śniadanie na 3 dni :-) Część zjadam po przygotowaniu a resztę owijam w folię spożywczą i wkładam do lodówki. Następnego dnia odgrzewam w kuchence mikrofalowej i boskie śniadanko gotowe!!!
Przepis znalazłam na mojej ulubionej stronie dotyczącej wypieków mojewypieki.com


Składniki :

suche :

mąka pszenna - 1 i 1/3 szklanki
soda oczyszczona - 1/2 łyżeczki
proszek do pieczenia - 1/2 łyżeczki
cukier - 1/4 szklanki
cynamon - 1 łyżeczka

mokre :

jajka - 1 sztuka
mleko -  1 niepełna szklanka (200ml)
olej - 1 łyżeczka
jabłka - 2 sztuki starte na tartce o dużych oczkach





Wymieszać składniki suche w jednym naczyniu, mokre w drugim naczyniu. Połączyć składniki suche z mokrymi, dodać jabłka. Smażyć (najlepiej bez tłuszczu, albo z jego odrobinką) na rumiano. Kiedy pojawiają się pęcherzyki powietrza, można placuszek przewrócić na drugą stronę.
Podawać polane miodem, oprószone cukrem lub bez niczego - i tak będą smaczne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz