niedziela, 8 czerwca 2014

truskawkowa galaretka

Truskawek na rynku zatrzęsienie. Zjadamy po kilogramie na dzień i cały czas odczuwamy niedosyt. Dziś jednak - na nadchodzący upał (zapowiadają 30 stopni) zrobiłam galaretkę z przetartych truskawek. Przepis znalazłam na kuchnialidla.pl  Jak dla mnie deser super.


Składniki : 

truskawki - 750 g
cukier - 80 g
żelatyna - 18 g
cukier waniliowy - 1 opakowanie (według mnie niekoniecznie)
śmietana kremówka - 200 ml (niekoniecznie - zbędne kalorie!)




Truskawki wraz z cukrem miksujemy i przekładamy do rondelka. Żelatynę rozpuszczamy w 50 ml gorącej wody (dokładnie, tak aby nie było grudek).
Zmiksowane truskawki zagotowujemy, dodając w międzyczasie cukier waniliowy. Następnie zdejmujemy z ognia i wlewamy żelatynę. Dokładnie razem wszystko mieszamy i przekładamy do pucharków. Odstawiamy do przestudzenia i wkładamy do lodówki na co najmniej 2 godziny.
Dekorujemy bitą śmietaną lub nie.(Żeby ubić dobrze śmietanę, trzeba ja mocno schłodzić w lodówce i ubijać mikserem na wolnych obrotach) Gotowe!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz