środa, 30 lipca 2014

kurczak gotowany w jarzynach

Zjadłam któregoś dnia strasznie tłuste "żarcie" no i następnego bardzo pożałowałam, a w szczególności pożałował mój żołądek, wątroba, trzustka i co tam jeszcze posiadam...szkoda gadać :-( .Dlatego muszę trochę odpuścić smażone i tłuste. Z tej to przyczyny zrobiłam dietetyczny obiadek ( dla nas wszystkich oczywiście) i powiem szczerze, że był znacznie lepszy niż standardowy smażony schabowy.
Potrawa jest bardzo łatwa do zrobienia, niezbyt kosztowna a z podanych składników moja rodzina (3 osoby) jadła ją dwa dni. Polecam nawet tym, co na "diecie" być nie muszą!!!


składniki :

pierś z kurczaka (podwójna) - 1 sztuka
włoszczyzna (marchew, seler, pietruszka, por) - 1 pęczek
koncentrat pomidorowy - 2 łyżki
sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy
natka pietruszki - do posypania




Włoszczyznę obrać i umyć. Pora (białą część) pokroić w plasterki. Marchew, pietruszkę i seler zetrzeć na tartce o dużych oczkach. Mięso umyć i pokroić w paski. Do garnka włożyć mięso, dodać ziele angielskie, liść laurowy i trochę soli a następnie zalać wodą (tylko tyle, by kurczak był przykryty) i zagotować. Jak potrawa zacznie się gotować, dodać jarzyny i koncentrat pomidorowy. Gotować tak długo, aż mięsko będzie miękkie (ja wykorzystałam w tym celu szybkowar - włożyłam do niego wszystkie składniki od razu, dodałam przyprawy wraz z wodą i gotowałam 15 minut). W międzyczasie ugotować ryż ( ale makaron albo kasza kuskus też pasują). Kurczaka i warzywa wyławiam łyżką cedzakową i kładziemy na talerz. Posypujemy natką pietruszki. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz