piątek, 18 lipca 2014

galaretka niebiesko - biała z jagodami

Przyznam się, że od dawna chodził za mną ten deser. W swoim zeszycie z przepisami mam go od lat i zawsze mnie intrygował, bo nigdy nie jadłam mlecznej galaretki. Tego lata w końcu się odważyłam. Deser wygląda przepięknie, mimo iż nie udało mi się pokroić galaretek w sześciany (ba, nawet wlałam białą galaretkę do pojemniczków na lód, a ona i tak nie wylazła i musiałam łyżeczką wybierać), smakuje dobrze, można "przemycić" zdrowe owoce (szczególnie dzieciom niejadkom) i jest idealny na upały!!!
Warto spróbować z innymi owocami - malinami, truskawkami, porzeczkami czy borówką.

składniki :

mleko - 1 szklanka
żelatyna - 2 łyżeczki (10g)
woda - 2 łyżki
cukier - 2 łyżki
olejek waniliowy - 2 krople
galaretka jagodowa - 1 sztuka (u mnie Winiary)
jagody - kubeczek




Jagody umyć i pozostawić na sicie do wyschnięcia. Żelatynę rozpuścić w chłodnej wodzie (2 łyżki). Mleko zagotować. Do gotującego się mleka dodać cukier i 2 krople olejku waniliowego - wymieszać. Zestawić z ognia i połączyć z napęczniałą żelatyną. Wylać masę na głęboki talerz. Galaretkę jagodową zrobić według przepisu na opakowaniu i także wylać na głęboki talerz. Jak galaretki będą już chłodne, umieścić je w lodówce i pozostawić do całkowitego stężenia. Gotowe pokroić w kostkę, rozłożyć na talerze i posypać jagodami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz