wtorek, 29 lipca 2014

placuszki z jagodami

Jagody lada moment znikną ze straganów, ale póki są to kupuję, kupuję i jeszcze raz kupuję by się najeść i nacieszyć, aż do następnego lata. Dlatego (mimo protestów domowników) usmażyłam śliczniutkie i pyszniutkie placuszki. Część zjedliśmy na obiad, a reszta co została (wyszło ich w sumie 15 sztuk) będzie dla mnie na śniadanko :-))
Placki robi się błyskawicznie. Nie trzeba oleju, żeby je usmażyć. A przed podaniem można polać miodem (ja tak zrobiłam) abo oprószyć cukrem pudrem, można też zjadać je prosto z patelni :-D
Przepis znalazłam na mojewypieki.com

składniki :

jogurt naturalny gęsty (grecki) - 1 i 1/2 szklanki
mleko - 1/4 szklanki
jaja - 2 sztuki
mąka pszenna - 1 i 1/2 szklanki
soda oczyszczona - 2 łyżeczki
cukier - 4 łyżki
szczypta soli
jagody - 400 g





Jagody umyć i pozostawić na sicie do obcieknięcia. Wszystkie składniki (oprócz jagód) zmiksować na gładką masę (można zrobić to blenderem albo zwykłym mikserem). Dodać jagody. Rozmieszać łyżką i smażyć na nieprzywieralnej patelni BEZ TŁUSZCZU. Przewracać placuszki na drugą stronę, kiedy zaczną pojawiać się na ich powierzchni pęcherzyki powietrza. Ja dodatkowo przyciskam je łopatką, by w środku nie pozostały surowe. Podawać od razu. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz