wtorek, 6 stycznia 2015

leniwe z cukrem i cynamonem

Pamiętam (bardzo dobrze) czasy, kiedy zamiast tych wszystkich Mc.D/KFC/Burger K itp. znajdowały się bary mleczne. Chodziłam czasami do takich stołówek z tatą i prosiłam, żeby zamówił mi właśnie leniwe z cukrem i cynamonem. Byłam wtedy najszczęśliwszym dzieckiem pod słońcem (w celu wyjaśnienia - moja mama nie robiła mi takich rarytasów w domu). Teraz kiedy barów mlecznych w całej Łodzi jest zaledwie kilka (może kilkanaście), robię leniwe w domu sama. Nie muszę chyba dodawać, że uszczęśliwiam tym samym siebie, ale także moją córkę!!!

Przepis jest niezwykle łatwy w wykonaniu, ale niestety trochę trzeba w kuchni mąką nabrudzić, jednak dla prawdziwych wielbicieli leniwych - takich jak ja - to nie ma zupełnego znaczenia :-)


składniki :
(na 2 porcje)

twaróg  - 20 dag
jajo - 1 sztuka
mąka pszenna - 1/2 szklanki
sól
cukier
cynamon
masło




Do szerokiego, dość dużego garnka wlać wodę z solą i wstawić na gaz (zanim woda się zawrze, kluseczki będą naszykowane do gotowania).
Jajo umyć i oddzielić żółtko od białka. Białko ubić na sztywną pianę z odrobiną soli. Ser rozgnieść widelcem, dodać do niego żółtko i mąkę. Dokładnie połączyć. Na koniec dodać pianę z białek i troszkę soli do smaku. Wyrobić ręką. Na podsypanej mąką stolnicy (u mnie blat kuchenny) utoczyć wałeczki, lekko je spłaszczyć i kroić w skośne rąby (tak jak na kopytka). Do wrzącej wody wkładać delikatnie kluseczki i od momentu ich wypłynięcia na powierzchnię, gotować około 2 - 3 minut. Wyjąć łyżką cedzakową na talerze i polać stopionym masłem oraz posypać cukrem i cynamonem.

Przepis ten znalazłam na mojewypieki.com i z powodzeniem wykorzystuję go od paru ładnych lat :-))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz