sobota, 14 marca 2015

Babka z majonezem Winiary

W życiu nie jadłam tak dobrej Babki! Mięciutka, puszysta, delikatna i baaardzo smaczna. I aż nie mogę uwierzyć, że jest w niej majonez :-)
Przepis na ta Babkę miałam w swoim starym zeszycie - pewnie jeszcze z czasów, kiedy w gotowaniu stawiałam pierwsze kroki i zbierałam przydatne przepisy od kogo się da. Teraz ten przepis można znaleźć na tysiącach stron poświęconych pieczeniu i gotowaniu - chociaż bardzo mnie zdziwiło, że na mojej ulubionej stronie z wypiekami tej Babki nie ma. Może tak samo jak ja, autorka podchodzi sceptycznie do majonezu w cieście?

Najlepszą rekomendacją będzie jednak fakt, że po 12 godzinach od upieczenia już jej nie ma - ZJEDZONA!!!

składniki :

majonez - 4 łyżki ( u mnie Winiary)
jaja - 4 sztuki
cukier - niepełna szklanka
mąka ziemniaczana - 0,5 szklanki
mąka pszenna tortowa - 0,5 szklanki
cukier wanilinowy - 1 opakowanie
proszek do pieczenia - 1 łyżeczka
aromat wanilinowy
rodzynki - 1 garść
cukier puder - 1 szklanka (na lukier)
ozdoby (niekoniecznie)



Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić z cukrem. Żółtka utrzeć z cukrem wanilinowym. Połączyć żółtka z białkami. Mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia połączyć a następnie delikatnie wmieszać masę jajeczną. Na koniec dodać majonez i aromat oraz oprószone mąką rodzynki. Delikatnie połączyć i wylać do natłuszczonej i podsypanej mąką formy. Piec w nagrzanym do 170 oC piekarniku 40 minut (do "suchego patyczka"). Babkę przestudzić i polać lukrem - do szklanki cukru pudru dodać łyżkę gorącej wody, rozmieszać.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz