czwartek, 28 sierpnia 2014

chlebek chrupki Basi

Gdyby nie wizyta znajomych mojego męża - Basi i Krzysztofa, to pewnie tego wspaniałego chlebka nigdy bym nie upiekła. Najzwyczajniej w świecie nie miałam pojęcia, że taki przepis istnieje. Nie mam pewności, czy Basia podała mi dokładnie takie proporcje składników jakie ja zastosowałam, ale idea chlebka chrupkiego została zachowana. 
Według mnie, chlebek ten jest znacznie smaczniejszy i bardziej sycący od sklepowego. Nie uwierzycie, ale mojemu mężowi starczyły dwie kromki na kolację :-)
Tak więc do dzieła...

składniki:

mąka razowa pszenna - 120 g
płatki owsiane błyskawiczne - 120 g
ziarno słonecznika - 100 g
ziarno sezamu - 50 g
siemię lniane - 50 g
oliwa - 2 łyżki
woda - 500 ml
sól - 1/2 łyżeczki





Wszystkie składniki mieszamy a następnie odstawiamy na 10 minut. Po tym czasie jeszcze raz mieszamy ciasto - ma być gęste (ale nie twarde, ani nie lejące). Blachę wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy ciasto. Wyrównujemy i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 150oC. Pieczemy 10 minut. Wyjmujemy blachę i ciasto nacinamy w prostokąty (kromki). Ponownie wkładamy do piekarnika. Pieczemy 40 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz