czwartek, 29 maja 2014

Pizza na cieniutkim spodzie

Żeby pizza była na prawdę smaczna musi według mnie być na bardzo cieniutkim spodzie. Wtedy ciasto nie przytłacza i można poczuć smak dodatków i sosu. Ja takowy przepis (na ciasto) znalazłam u Pani Doroty na mojewypieki.com.
Z tego względu, że jestem szczęśliwą posiadaczką maszyny do wypieku chleba, korzystam z wersji "dla maszynowców" jak to ujmuje Pani Dorota.

Ilość składników na blaszkę o wymiarach 40x30 cm.


Składniki: 

ciasto:

woda ciepła - 250 ml
oliwa z oliwek - 2/3 łyżki
sól - 1 łyżeczka
mąka pszenna typ 550 - 2 i 1/2 szklanki
drożdże suche - 8 g.

sos bazowy;

koncentrat pomidorowy - 2 łyżki
ketchup - 2 łyżki
oliwa z oliwek - 1 łyżka
woda - 1 łyżeczka
przyprawa do pizzy - 1 łyżka


dodatki:

papryka czerwona - 1 sztuka
pieczarki - 25 dag
szynka lub salami - parę plasterków
cebula - 1 duża
oliwki - 3 łyżki
mozzarella





Do maszyny wrzucamy składniki ciasta (dokładnie w kolejności podanej powyżej) i włączamy program na wyrabianie ( w mojej maszynie to 13) .
Mamy 1,5 h do naszykowania dodatków - paprykę kroimy w paski, mozzarellę na cząstki, cebulę w piórka a pieczarki wraz z oliwkami na plasterki.
Tylko cebulę i pieczarki przesmażamy na oleju, reszta zostaje bez zmian.

Składniki na sos połączyć - będzie potrzebny do rozsmarowania na surowym cieście.
Jak już maszyna wyrobi nam ciasto to przekładamy je na blaszkę, smarujemy sosem, kładziemy dodatki pamiętając by na wierzchu znalazł się ser i posypujemy przyprawami. Wkładamy do nagrzanego (180oC) piekarnika i pieczemy 15 minut.

U mnie pizzę podaje się z sosem czosnkowym :

czosnek - 2 ząbki przeciśnięte przez praskę
śmietana - 4 łyżki
majonez - 1 łyżka
oregano suszone, pieprz

wszystko razem połączyć.

I gotowe :-))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz