piątek, 30 października 2015

Kosteczki na Halloween

Pyszne i bardzo efektowne kosteczki z ciasta na pizzę, to propozycja na jutrzejszy obiad albo wczesną kolację. Ja będę robić je po raz któryś tam, bo moje łakomczuchy za nimi przepadają i proszą o nie niezależnie od pory roku!
Wiąże się też z nimi bardzo śmieszna historyjka. Otóż, zrobiłam to danie na spotkanie ze znajomymi. Postawiłam michę kosteczek na stole i poprosiłam by wszyscy się częstowali. Nasz znajomy w pierwszej chwili pomyślał, że są to przysmaki dla...naszego psa :-) Dodam, że mam maleńkiego chihuahua i taka micha jedzenia starczyłaby mu chyba na rok!

składniki :

ciasto na pizzę oraz sos na spód wedle tego przepisu - spójrz tu
salami - 1/2 opakowania - 100 g
ser żółty - 150 g
żółtko
mleko - 2 łyżki




Salami pokroić w cienkie paseczki. Ser zetrzeć na tartce o dużych oczkach. Ciasto na pizzę oraz sos przygotować wedle przepisu podanego w odnośniku. Po wyrośnięciu ciasta podzielić je na dwie równe części. Każdą  rozwałkować i pociąć na 6 pasów o wymiarach 30 cm na 4 cm każdy. Smarować przygotowanym wcześniej sosem pomidorowym. Kłaść paseczki salami i posypywać serem. Każdy pasek rolować wzdłuż dłuższego boku a końcówki zawiązać w supełki.
Gotowe kosteczki układać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, przykryć ściereczką i pozostawić w ciepłym miejscu na 15 minut do wyrośnięcia. W międzyczasie rozgrzać piekarnik do 170 oC . Kosteczki posmarować roztrzepanym żółtkiem z mlekiem i piec 20 minut do zrumienienia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz