niedziela, 19 kwietnia 2015

Wafelki kakaowe

Wafelki zrobiłam na prośbę mojego męża. To istny powrót do smaków dzieciństwa, kiedy w sklepach nie było gotowych batoników, wafelków z różnymi smakowymi nadzieniami, pralinek i innych "cudów wianków". Każda rodzina miała swoje przepisy na łakocie dla dzieci. U mnie w domu często robiło się blok, a u mojego męża właśnie takie wafelki.
Powiem szczerze, że bardzo mi zasmakowały. Poza tym, przepis jest banalnie prosty, wykonanie bardzo łatwe a gotowych wafelków... cała góra, z czego cieszył się nie tylko mój mąż ale i moja córka :-))

składniki :

wafle tortowe - 1 paczka (5 sztuk)
mleko w proszku - 2 i 1/2 szklanki
mleko - 1/2 szklanki
cukier - 3/4 szklanki
margaryna lub masło - kostka (200 g)
kakao - 3 łyżki



Do garnka wlać 1/2 szklanki mleka, dodać cukier i masło/margarynę. Całość podgrzewać, aż do rozpuszczenia. Dodać kakao, dokładnie wmieszać w masę i zagotować. Zdjąć z ognia i dodać mleko w proszku. Mikserem połączyć składniki na gładką masę. Jeszcze ciepłą smarować wafle.
Uwaga:
Masy wystarcza na przełożenie całej paczki wafli.
Można tworzyć podwójne wafelki : 2 wafle przełożone masą, albo potrójne czy poczwórne wafelki : wafel-masa-wafel-masa-wafel.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz