poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Pieczone ziemniaczki

Fajnie jest zjeść na obiad ziemniaka w innej postaci niż zazwyczaj. Oczywiście trzeba do takiej zmiany odpowiednio się naszykować - kupić właściwy gatunek ziemniaka i poświęcić trochę więcej czasu na jego przygotowanie, ale efekt  jest wart tego "zachodu".
Kiedyś, kiedy mieliśmy ochotę na pieczone ziemniaczki, kupowałam w markecie paczkę gotowych zamrożonych ziemniaków do pieczenia, wkładałam na parę minut do piekarnika i już było wszystko gotowe. Ale, po pierwsze - taka paczka to dość duży wydatek, po drugie - nie wiadomo co w tych ziemniaczkach tak na prawdę "siedzi", a po trzecie - po co kupować gotowce jeśli można zrobić to samemu :-)
Proponuję, każdemu, kto ceni zdrowe i tradycyjne gotowanie, aby spróbował zrobić takie ziemniaczki domowym sposobem.

składniki :

ziemniaki do pieczenia (u mnie odmiana Augusta) - 1 kg
olej lub oliwa - 2 łyżki
tymianek, sól, papryka czerwona słodka




Ziemniaki pokroić w plastry o grubości 1 cm. W garnku zagotować wodę i wrzucić do niej ziemniaki na 10 minut. Po tym czasie wyjąć plastry ziemniaków i układać na blasze wyłożonej folią aluminiową. Posmarować oliwą i posypać ziołami (ja posypałam część tymiankiem, a część czerwoną słodką papryką). Piec w nagrzanym do 200 oC piekarniku przez 15 minut (postarać się, w trakcie pieczenia, raz je odwrócić). Podawać z sosem czosnkowym : 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, 3 łyżki majonezu, 3 łyżki jogurtu, szczypta soli, pieprzu i cukru, łyżeczka ziół prowansalskich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz