niedziela, 27 sierpnia 2017

Chałka z masłem orzechowym PRIMAVIKA

Pamiętam ze swojego dzieciństwa różne smakołyki, których teraz już się właściwie nie robi : kogel-mogel, blok czekoladopodobny, chleb smażony albo z masłem i cukrem czy ciastka z płatków owsianych. Nigdy też tych smakołyków nie robiłam swojej córce, bo przecież na jajkach jest salmonella a blok czekoladopodobny jest zbędny, bo w sklepie czekolad przeróżnych jest pod dostatkiem nie wspominając już o smażonym chlebie albo chlebie z cukrem - przecież mogę jej dać ładniejszą kanapkę :-) Jakież było moje zdziwienie, kiedy moja ukochana córeczka przybiegła do mnie z nowiną, że u koleżanki jadła coś niesamowicie pysznego - smażony chleb. Kiedy powiedziałam jej, że w dzieciństwie i ja i tata i inne dzieciaki taki chleb jedliśmy prawie codziennie w przerwach między jednym wyjściem na podwórko a drugim, prawie się na mnie obraziła :-) Przecież dobra mama powinna takie pyszności jej też robić.
Więc powróciły czasy smażonego chleba a w wersji śniadaniowej - smażonej chałki. Dodatek pysznego 100% masła orzechowego, bez dodatku soli i cukru firmy PRIMAVIKA oraz garść świeżych owoców to przepyszne i zdrowe śniadanie. Poza tym, po takim posiłku ma się ochotę "góry przenosić" :-)


składniki :

chałka - dwie kromki na osobę
jajo - 1 sztuka
bułka tarta - 4 łyżki
olej
masło orzechowe 100% PRIMAVIKA - 3 łyżki
sezonowe owoce - garść


Chałkę pokroić w kromki. Jajko rozbełtać. Na talerzyk wysypać bułkę tartą. Na patelni rozgrzać olej. Kromki chałki maczać w jajku a potem w tartej bułce. Smażyć na rumiano z dwóch stron. Ciepłe kromki smarować masłem orzechowym i posypać owocami. Podawać z mlekiem albo kawą zbożową :-)
Smacznego i pysznego śniadanka wszystkim życzę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz