poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Dżem z cebuli

Lubię jeść kanapki. Szykuję je do pracy dla siebie, męża i dla córki do szkoły. Owszem zdarza mi się zabrać sałatkę, czy owsiankę do pracy, ale już mój mąż absolutnie odmawia takich śniadań. Żeby więc nie było nudno, dodaję do tych kanapek nie tylko sałatę, ale także wszelkie "smarowidła" typu ketchup, musztarda czy ajwar. Czasem dodaję też dżem z cebuli. Ja go uwielbiam. Mimo, że jest słodki pasuje do każdego mięsa, wędliny czy ostrego żółtego sera. Przepis znalazłam na jakimś kanadyjskim blogu i wykorzystuję go już od trzech lat. Oczywiście adresu bloga dawno już nie pamiętam, ale recepturę na dżem mam spisaną i schowaną do mojego ulubionego zeszytu z przepisami.



składniki :

cebula żółta - 2 i 1/2 kg
cukier - 4 filiżanki
ocet - 2 1/4 filizanki
sól - 3 łyżki
sok z cytryny (niekoniecznie) - 1/4 filiżanki

Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Włożyć do dużego garnka wraz ze wszystkimi innymi składnikami. Gotować na wolnym ogniu około 2 godzin (cebula ma nabrać ładnego miodowo-brązowego koloru). Gotowy dżem przekładać do wyparzonych słoiczków i pasteryzować 10 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz