wtorek, 10 maja 2016

Ciasto z rabarbarem i ricottą

Na ryneczku pojawił się  sprzedaży rabarbar - to znak, że nadszedł dla mnie już nowy "eksperymentalno - przetwórczy" rok.
Zima jest dość nudna pod względem gotowania i blogowania. Ale za to wiosną,  kiedy te wszystkie kolorowe warzywa i owoce aż proszą się o zjedzenie, a słoneczko świeci pełną siłą, to mam ochotę pichcić pięć rzeczy na raz, czego oczywiście nie robię, bo zdrowy rozsądek mi zabrania, nie mówiąc już o bezlitosnym wskaźniku wagi łazienkowej. 
Tak więc moje rabarbarowe ciasto zapoczątkowało nowy sezon. Polecam je przede wszystkim tym, którzy rabarbar lubią. Chociaż po wydłubaniu rabarbaru z ciasta (tak zrobiła moja córka) podobno też jest bardzo smaczne :-)




składniki: 

rabarbar - 3-4 łodygi
cukier - 2/3 szklanki
serek ricotta - 1 opakowanie (250 g)
masło (miękkie) - 6 łyżek
jaja - 2 sztuki
mąka pszenna tortowa - 1 szklanka
aromat waniliowy - 2 krople
proszek do pieczenia - 1 łyżeczka
sól - 1/2 łyżeczki


Masło utrzeć z cukrem. Dodać ricottę, aromat waniliowy oraz jajka. Zmiksować. Wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Ponownie zmiksować. Rabarbar umyć, odciąć liście a łodygi obrać. Ciasto przełożyć do prostokątnej lub kwadratowej niezbyt dużej foremki. Na wierzch, w równych odstępach od siebie, położyć rabarbar (lekko wcisnąć w ciasto). Całość posypać cukrem i wstawić do nagrzanego (160oC) piekarnika na około 30 minut. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz