niedziela, 2 sierpnia 2015

Zupa wiśniowa

Moje dziecko wyjechało na wakacje, więc mogę kulinarnie poszaleć (czytaj: robić potrawy, które lubię tylko ja i mój Piotrek). Nie muszę słuchać marudzeń, że ona nie zje tego czy tamtego :-) Na pierwszy ogień poszła więc zupa owocowa - wiśniowa. Nagotowałam jej tyle, że jedliśmy przez dwa dni, ale przecież następną zjemy za rok ;-)) Kocham tą zupę nie tylko za wspaniały smak, ale także dlatego, że przypomina mi beztroskie dzieciństwo spędzane co roku u dziadków na działce.


składniki :

wiśnie - 500 g
cukier - 1/2 szklanki
mąka ziemniaczana - 1 łyżka



 


Wiśnie umyć i wydrylować. Przełożyć do garnka i zalać 3 szklankami wrzątku. Gotować około pięciu minut, a następnie zmiksować. Do zupy dodać cukier oraz mąkę ziemniaczaną rozpuszczoną w niewielkiej ilości zimnej wody (zupa lekko zgęstnieje). Zagotować. Podawać na ciepło lub zimno z makaronem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz