niedziela, 30 lipca 2017

Sałatka "Król Imprezy"

Była impreza i była ta sałatka. Co prawda trochę się bałam czy będzie gościom smakować, bo opinie na jej temat są przeróżne, ale u mnie wszyscy byli baaaardzo zadowoleni. Zazwyczaj jeśli szukam jakiegoś przepisu bardzo sugeruję się opiniami na jego temat. "Król Imprezy" jednak mnie zaskoczył. "Sałatka super", "Nikt tego nie zjadł", "Król to rewelacja" lub "Wszystko mi zostało:-(". Ale zdecydowałam się, trochę przez "babską" ciekawość...co powiedzą na tą sałatkę moi goście. Troszkę też ją zmodyfikowałam, dodając przyprawę gyros do mięsa. Może to było to? A może moi goście nie są bardzo wybredni?
Tak czy siak, dostałam polecenie od własnego męża robić ją nie tylko od święta :-) a to znaczy, że jest warta uwagi!



składniki :

mięso mielone z indyka - 350 g
pomidory - 4 sztuki
kukurydza konserwowa - 1 puszka
pieczarki - 350 g
sałata lodowa - 1/2 główki
nachosy - 1/3 paczki
cebula - 2 sztuki
jogurt grecki - 1 duże opakowanie
czosnek - 1 lub 2 ząbki
majonez - 3 łyżki
koncentrat pomidorowy - 4 łyżki
przyprawy -  gyros, sól, pieprz, papryka czerwona słodka, papryka czerwona ostra, cukier


Cebulę obrać, wrzucić na patelnię z odrobiną oleju i usmażyć. Kiedy będzie szklista dodać mięso. Smażyć aż będzie ładnie przyrumienione. Na koniec wsypać trochę soli, pieprzu, przyprawy gyros oraz paprykę słodką i ostrą. Dodać koncentrat pomidorowy. Smażyć jeszcze przez chwilę. Odstawić do wystygnięcia.
Pieczarki umyć, oczyścić, pokroić na półplasterki, oprószyć solą i podsmażyć na patelni z dodatkiem odrobiny oleju. Ostudzić.
Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Kukurydzę odsączyć z zalewy. Kapustę poszatkować i dokładnie umyć.
Z jogurtu, majonezu, przeciśniętego przez praskę czosnku oraz odrobimy soli, pieprzu i cukru zrobić sos.
Część nachosów pokruszyć.
W szklanej misce układać warstwami przygotowane składniki. Zaczynając od kapusty przez pomidory, mięso mielone, pieczarki, kukurydzę, sos a kończąc na pokruszonych nachosach.
Część nachosów powkładać wokół brzegu misy (co widać na pierwszym zdjęciu).
Sałatkę włożyć do lodówki na co najmniej 2 godziny przed imprezą.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz