poniedziałek, 17 października 2016

Placki ziemniaczano-szpinakowe

Jeśli jesteście wielbicielami szpinaku tak jak ja i moja rodzina, to koniecznie musicie usmażyć te placki. Oprócz tego, że smakują kapitalnie to mają jeszcze dwie zalety - łatwość wykonania i mały koszt produktów.
Szpinak kosztował mnie 3,90 zł do tego jedno jajko, trochę mąki i 0,5 kg ziemniaków. Myślę, że w pięciu złotych się zmieściłam a najedliśmy się do syta. Poza tym, ja uwielbiam wszystkie naleśniki, placki i pierogi i nawet jak bym trafiła szóstkę w totka to i tak jadłabym takie właśnie délicatesse.



składniki :

szpinak mrożony - 300 g (u mnie Frosta)
ziemniaki - 0,5 kg
jajo - 1 sztuka
mąka - 0,5 szklanki
sól, pieprz, czosnek granulowany


Szpinak rozmrażamy na patelni, czyli lekko podsmażamy, żeby woda dobrze odparowała. Ziemniaki obieramy, myjemy i ścieramy na tartce (ja używam nakładki do puree). Łączymy ziemniaki ze szpinakiem, dodajemy przyprawy, jajo i mąkę. Wszystko razem mieszamy na jednolitą masę. Smażymy placki na oleju z dwóch stron. Odsączamy na papierowym ręczniku i od razu podajemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz