środa, 14 czerwca 2017

Ziemniaczane kotlety

Aż trudno uwierzyć, że dopiero mając lat 40+ zjadłam po raz pierwszy kotlety z ziemniaków. Przepis oczywiście znalazłam na jakimś blogu czy stronie internetowej. Podobno to bardzo popularne danie...Niestety ani ja, ani mój mąż w swoim rodzinnym domu nigdy czegoś takiego nie jedliśmy.A szkoda, bo kotlety są nadzwyczajne. Nie dość, że z sosem pieczarkowym stanowią pełne obiadowe danie, którym na prawdę można się najeść, to jeszcze koszty tego obiadu mogą zadziwić :-))
Polecam!!!



składniki :

ziemniaki - 1 kg
mąka pszenna - 1 szklanka
sól
olej do smażenia


Ziemniaki obrać, umyć i ugotować. Następnie przecisnąć przez praskę do ziemniaków i pozostawić do ostygnięcia. Do zimnych ziemniaków dodać szklankę mąki i dokładnie wyrobić ciasto. Jeśli byłoby zbyt mało mąki można jeszcze dodać 1/2 szklanki. Z tak przygotowanej masy odrywać po łyżce ciasta i w dłoniach formować kotlety. Smażyć aż do zrumienienia. Podawać gorące z sosem (u mnie pieczarkowym, ale z powodzeniem może być to sos mięsny).
Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz