niedziela, 24 stycznia 2016

Mini pączki z bananami

Nie mogę się nadziwić, że te pączusie są takie pyszne!!! Plasterki banana, które znajdują się w cieście powodują, że paczek (a raczej racuszek) jest niezwykle wilgotny i mięciutki. Ponadto są bardzo łatwe i szybkie w wykonaniu, a składniki na ich przygotowanie znajdą się w każdym domu. Jak dla mnie, przepis idealny na Tłusty Czwartek albo Ostatki !!!
Jedynym minusem jest to, że nie można się od nich oderwać :-(





składniki :

mąka pszenna - 300 g (ja dałam pół na pół tortowej i luksusowej)
jaja - 2 sztuki
mleko - 170 ml
sól - szczypta
cukier- 3 łyżki
proszek do pieczenia - 2 łyżeczki
ekstrakt z wanilii - 1 łyżka
banany (dojrzałe) - 4 sztuki
olej rzepakowy - 1 litr
cukier puder - 5 łyżek




Banany umyć, obrać i pokroić w plasterki. Z pomocą blendera połączyć wszystkie składniki oprócz bananów (ciasto wyjdzie dość gęste). Następnie wmieszać w ciasto owoce. W garnku rozgrzać olej do temperatury 170 oC . Łyżką (maczaną w filiżance z zimnym olejem) nakładać porcje ciasta na rozgrzany olej i smażyć do zrumienienia. Odsączyć nadmiar tłuszczu na papierowym ręczniku. Pączki przełożyć na talerz i posypać przesianym cukrem pudrem.
Można podawać ciepłe albo po przestygnięciu. W obydwóch przypadkach są równie smaczne!
Z podanych proporcji wyszło mi trzydzieści dwie sztuki.

P.S. Przepis zaczerpnęłam ze strony mojewypieki.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz