czwartek, 4 czerwca 2015

ciasto marchewkowe

Ciasto marchewkowe cieszy się ostatnio ogromną popularnością - i dobrze, bo naprawdę jest smaczne, a przy tym zdrowe - ale ja piekłam je dużo wcześniej, kiedy nie miałam jeszcze komputera, swojego bloga i tak właściwie, gotować nie potrafiłam :-) Serio, był to jedyny wypiek, który potrafiłam zrobić, i robiłam go zarówno na święta jak i na imieniny, zimą i latem. Przez iks lat tylko to ciasto :-)
Teraz, chociaż już potrafię piec przeróżne słodkości to i tak od czasu do czasu powracam do mojego marchewkowca.
Polecam ten przepis wszystkim, ale najbardziej tym co twierdzą, że nic w kuchni nie potrafią zrobić. To ciasto uda się, nawet takim kulinarnym niedowiarkom.

składniki :

jajka - 2 sztuki
cukier - 1 szklanka
mąka pszenna - 1 szklanka
marchew (starta na drobnych oczkach) - 1 szklanka (marchew musi być dobrze ściśnięta)
jabłka (starte na dużych oczkach) - 1/2 szklanki
orzechy włoskie - 1/4 szklanki
rodzynki - 1/4 szklanki
olej rzepakowy lub słonecznikowy - 1/2 szklanki
soda oczyszczona - 1 łyżeczka
proszek do pieczenia - 1 łyżeczka
cynamon - 1 łyżeczka
bułka tarta - do wysypania formy




W jednym naczyniu zmiksować jajka z cukrem. W drugim naczyniu wymieszać mąkę z proszkiem, sodą i cynamonem. Orzechy posiekać. Połączyć składniki mokre z suchymi a następnie dodać startą marchew, jabłka orzechy i rodzynki. Wymieszać łyżką tylko do połączenia składników. Wyłożyć ciasto do natłuszczonej i posypanej bułką tartą formy (najlepsza jest keksówka) i piec w nagrzanym piekarniku (170oC) przez 45 minut do "suchego patyczka". Po upieczeniu ciasto wyjąć z formy, ostudzić i oprószyć cukrem pudrem.
(Moje ciasto jest niskie, bo piekłam je w dość dużej, kwadratowej formie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz