sobota, 14 lutego 2015

zupa z łososiem

Dziś Walentynki :-) Z tej okazji upichciłam coś niebanalnego, ale bardzo prostego - zupę z dodatkiem łososia. Mojemu mężowi bardzo smakowała, więc myślę, że walentynkowa niespodzianka była trafiona ! Dodatkowo w zupie pływała marchewka w kształcie serduszek (niestety na zdjęciach tego nie widać). Wykonanie podejrzałam na PINTEREST (https://www.pinterest.com/pin/436989970065201675/) - banalnie proste, a efekt rewelacyjny.
Polecam zrobienie tej zupy nie tylko w Walentynki - ja na pewno skuszę się nie raz !

składniki :

łosoś świeży bez skóry - 250 g
cebula - 1 sztuka
czosnek - 4 ząbki
marchew - 2 sztuki
pietruszka - 1 sztuka
bulion warzywny z kostki - 1 litr
przecier pomidorowy domowy - 250 ml (lub 2 łyżki koncentratu pomidorowego)
sól, pieprz, lubczyk suszony
natka pietruszki świeża
olej




Cebulę i czosnek obrać a następnie drobno posiekać po czym rozgrzać olej i podsmażyć (uważać, żeby czosnek się nie przypalił). Dodać obraną, umytą i pokrojoną w talarki ( u mnie w serduszka) marchewkę oraz obraną i umytą pietruszkę w całości. Razem przez chwilę smażyć. Wlać bulion i gotować na wolnym ogniu, aż marchewka będzie miękka (ale nie rozgotowana!). Łososia umyć i podzielić na porcje. Włożyć do zupy, dodać sól, pieprz, lubczyk i przecier pomidorowy. Gotować 10 minut. Rozlać na talerze (wcześniej wyjąć pietruszkę) i posypać posiekaną natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz